AJ-Bike

Valitse kieli: Suomeksi Svenska
Ostoskorisi sisältää
0 tuotteet
Tuoteluettelo
VARAOSATRENKAATÖLJYT JA KEMIKAALITLAHJATAVARAT/ VAPAA AIKATYÖKALUTAJONEUVOTAJOVARUSTEETROMPETORIPIENKONEET

Info
VERKKOKAUPAN EHDOTOHJEITA OSTAJALLEYHTEYSTIEDOTAVOIMET TYÖPAIKATMP-SÄILYTYKSETHUOLTOSENDAOSAT.FI
DYNO

 

DYNO HUOLLOSSA, ILMOITTELEMME, KUN TAAS TOIMINTAKUNNOSSA. 

 

 Suoritamme moottoripyörien polttoainejärjestelmien säätämistä, sekä mittaus- ja säätötekniikan kehittämistä.

A-J säätänyt erilaisilla penkeillä vuodesta 1999. Tällä hetkellä säädämme ATM-DYNO 2.2 penkillä, jossa kotimainen matematiikka ja AJ-Biken kehittämä korjausmatematiikka. Käyttämässämme penkissä on sähkömagneettinen jarru auttamassa säätötyötä. Penkissä oleva pyörivä massa on todella suuri ja auttaa nopean tiedonkeruun kanssa saamaan erittäin tarkkaa dataa.

Kaudelle 2013 valmistui täysin uusi säätöohjelma nimeltä FIRM-TUNE. Ohjelma laskee korjausmapin 4.n eri kertoimen avulla sekunnin murto-osassa. Ohjelma on ainutlaatuinen koko maailmassa ja kehitystyötä on tehty jo vuosien ajan. Nyt kertyneet tiedot on kerätty samaan ohjelmaan. FIRM-Tune ohjelma pystyy laskemaan myös alipaine-mapit silmänräpäyksessä. Tämä helpottaa IAP-mappien tekemistä erittäin merkittävästi. Korkeasti viritetyt busat on ollut vaikeaa säätää IAP-alueelta. Nyt tämä ongelma on historiaa uuden ohjelman myötä. Ohjelma on ollut käytössämme 2013 kaudesta saakka ja osoittautunut erittäin toimivaksi.

Penkityksissä on kautta aikojen keskitytty mittaustekniikkaan ja ajettujen sessioiden tietojen näyttämiseen. FIRM-TUNE ohjelma on ensimmäinen ohjelma, joka sekä näyttää ajettujen sessioiden tiedot, että automaattisesti ehdottaa uutta polttoainekarttaa. Tämä on ainutlaatuista säätämisen alalla. Katso esittelyvideo FIRM-TUNE ohjelmasta ja vakuutu sen tarpeellisuudesta.

 

Nyt kaudelle 2017 uutuutena YAMAHA MT-09 mallien ECU-Editointi. MT-09 mallien polttoainekartat sis. 1850 solua / kartta. Tämä vaikeuttaa säätämistä, koska manuaalisesti säätöä käytännössä ei pysty suorittamaan. FIRM-Tune ohjelma kuitenkin selviää myös tästä. Kartoissa mm. 37 erilaista kaasuläpän asentoa.
Yamaha MT-09 malliin olemme tehneet 2 erilaista säätövaihtoehtoa asiakkaille. Tässä molempien tuoteselostus:
Säätö 1,  220€ + postikulut.
-Huippunopeusrajoittimen poisto.(teoreettinen huippunopeus nousee 204 -> 260 km/h)
-Oletustehon asetus mode A (normaalisti STD, joka hieman rajoitettu)
-Lambda-anturin eliminointi ja CloseLoop alueen poisto.
-Fuel Cut toiminnon poistaminen. Tämä poistaa huomattavasti on/off ilmiötä.
-Etupyörän vikakoodin eliminointi, jos pyörällä keulitaan.
-Syylarin tuulettimen kytkentälämpötilojen muuttaminen. norm. 105/100°C-> muutos 85/80°C
-Polttoainekarttojen suurimpien epäkohtien korjaaminen.
-Muutokset suoritetaan meille toimitettuun irralliseen ECU:un.
Säätö 2,  600€
Samat, kuin säätö 1, mutta polttoainekartat muokataan pyöräkohtaisiksi.
-Käyrästöön asennetaan penkityksen vuoksi mutteri Lambda-anturille.
-Säätö suoritetaan penkissä FIRM-Tune ohjelmaa avuksi käyttäen.
Tässä MT-09 tehokäyrät ennen ja jälkeen säädön
Tässä Yamaha ECU-Editointia. R1 2009-mallin ECU-editointi mahdollistuu oman ohjelmiston avulla. Pyörässä ei ole enginedata mahdollisuutta, mutta oman tiedonkeruun avulla editointi onnistuu. Nyt Power Commanderit eivät ole tarpeellisia osassa Yamaha-pyöriä, vaan pääsemme kiinni omaan ECU:un ja teemme säädöt ja muutokset suoraan omaan ECU:un. Limitterin muutokset, Fuel-mapit, ignition mapit, fuel-cut ym. mahdollista editoida. Mitään lisälaitteita ei tarvitse ostaa, kaikki tapahtuu penkimme kaapeleilla ja ohjelmilla. Kuvan käyristä tummempi säädetystä ja vaalea säätämätön. Varusteena Sliparit + katin poistava Y-haara. Tässäkin tapauksessa halvin viritysmuoto on säätö. Jo pelkkä PowerCommander maksaa n. 400 eur + säätö. Tässä tapauksessa pääsemme kokonaishintaan 450 eur.

 

Tässä 2015 kaudelle toivottu uusi ECU-Editointi, Suzuki VZR1800. Kyseessä vakio pyörä, jonka molemmat sylinterit editoitu erikseen. Sytytyskartat muokattu, 2.s läppäkartat muokattu, Omat lambdat eliminoitu, Polttoainekartat (TPS- ja IAP kartat) muokattu sylinterikohtaisiksi. Tummemmat käyrät säädetystä laitteesta. Bonuksena reilusti lisääntynyt vääntö 13Nm ja teho 10 hp. Alkuperäinen max vääntö 126Nm säädetyssä laitteessa yhtäsuuri tai suurempi yli 4000 rpm matkalla, joten tämän pitää jo tuntua ajossa.

Tässä käyrät Bandit 1250 pyörästä. Himmeämmät käyrät vakiosta ja tummemmat säädetystä ja modatusta pyörästä. Avaimet käteen paketti sis. I-suodatin muokkaus, FIRM-Tune säätö suoraan ECU:un 390 €

 

 

Tässä joitakin esitietoja, joita tarvitsemme ennen säätämistä:

*Onko laitteessa aktiivisena oleva Lambda-anturi?

*Onko laitteen ns. takaisinkierrätysjärjestelmä aktiivisena?

*Missä käyntilämpötilassa laitetta käytetään?

*Onko laitteessa valmiina Power Commander tai vastaava? 

*Missä kierroslukualueessa moottori käy ja kaasukapula on, kun ajetaan tasaista matka-ajoa. 

*Käytetäänkö laitetta kilpailuissa, vai onko pääasiallinen käyttö normaalia ajoa maantiellä. 

*Haluatko, että säädämme pyörääsi omat mapit eri vaihteille ja sylintereille. Kysy tätä vaihtoehtoa, jos haluat parhaan mahdollisen säädön. FIRM-Tune ohjelmalla mappien valmistus 100-kertaa nopeampaa, kuin millään muulla ohjelmalla. Vaihdekohtaiset mapitukset tehdään erikoistyönä ja niiden hinta määräytyy käytetyn ajan mukaan. 

 

A-J ottaa vastaan kyselyjä mielellään sähköpostin välityksellä, koska normaalin aukioloajan puitteissa tehdyt puhelinkonsultaatiot vaikeuttavat normaalin myymälän ja korjaamon hoitamista. Olethan ystävällinen ja  otat ensivaiheessa yhteyttä sähköpostin välityksellä.

   

 

Kausi 2014 toi tullessaan LAMBDA-OHJAUS-tekniikan. Monessa pyörässä Lambda-anturi on kiinteä osa seoksen säätämistä. Puhutaan ns. Close-loop-alueesta. Tätä aluetta ei pystytä täysin säätämään Power Commanderilla, eikä millään muullakaan säätölaitteella. ECU tarkkailee tämän alueen seosta ja odottaa lambdalta tietynlaista signaalia. Mikäli lambda poistetaan tai korvataan esim passiivisella optimizerilla, menee ECU suojaohjelma-tilaan. Näissä tapauksissa seos saattaa muuttua esim. uudelleen käynnistyksen yhteydessä täysin vääräksi ja pyörä saattaa ruveta nykimään voimakkaasti. Käyntihäiriö saattaa ilmetä ajon aikana yllättäen ja poistua moottorin sammuttamisen yhteydessä. AJ-Bike on valmistanut tekniikan, jolla lambdan antamaa tietoa manipuloidaan. Tässä uudessa tekniikassa ECU ei mene suojaohjelma-tilaan, vaan lambda ohjaa seoksen halutulle tasolle.

Tapauksissa, joissa moottoripyörä nykii, eikä haluta ostaa Power Commanderia, tai muuta säätölaitetta, Lambda-Ohjaus saattaa poistaa nykimisen. 2014 koeasennuksissa käyttäjien kommentteja LAMBDA-OHJAUKSESTA oli mm. seuraavia: Nykiminen loppui tai väheni huomattavasti, jopa hankalissa kardaani-laitteissa, joissa kardaanin välystä poistetaan jousen avulla, joka ns. potkii takaisin helposti. Tehoa tuli lisää ala-alueelle, jossa lambda-anturi määrittää seoksen.

 



Navigaatio

» Etusivu
» Moottoripyörät
» Mopot
» Mönkijät
» Moottorikelkat

Minun tilini

» Kirjaudu sisään
» Ostoskori
Paytrail Igence